buse.sen tarafından 13-01-2018, 07:18 tarihinde
MOSSE KOLEJİ
            Mosse Koleji Alya ve Küçükkent Çocuk Akademilerinin devamı olarak 2017 yılı mayıs ayında Etimesgut Bulvarı Bağlıca’da anaokulu, ilkokul, ortaokul olarak eğitim-öğretim hayatına başlamıştır. Şu an Etimesgut’ta:
·       Alya Çocuk Akademisi ve Gündüz Bakım Evi
·       Ayyıldız Alya Çocuk Akademisi ve Gündüz Bakım Evi
·       Küçükkent Bebek Evi
·       Mutlu Okul Sistemi    olarak hizmet vermektedir.
Öğrenci merkezli eğitim öğretim sisteminin en gerekli olduğu sistemde sürekli yenilenen sınav sistemlerine uygun olarak kurumumuzda kendini sürekli yenilemektedir. Çağdaş ve yenilikçi bir ülke için araştıran, sorgulayan, inceleyen, merak eden, sürekli kendini geliştirmek için çabalayan öğrencilere ihtiyacımız vardır. Atatürk’ün eğitim anlayışını benimseyen, milli ve evrensel değerlere sahip bireyler yetiştirme yetiştirme hedefi içerisindeyiz. Geçmişten gelen anaokul deneyimini ilkokul ve ortaokul düzeyine taşımak istemiştir.
Mosse Koleji mutlu okul sistemi hedefiyle birçok eğitim konseptine sahiptir. Bu eğitim konsepti içerisinde:
Ø Kabinet sınıf sistemi
Ø Randevulu ders sistemi
Ø Dershanesiz okul sistemi
Ø Eğitim koçluğu sistemi
Ø TEOG endeksli başarı sistemi
Ø Atölye eğitim sistemi
Ø Çantasız eğitim sistemi
Ø Ödevsiz okul sistemi
Ø Sosyal okul sistemi
Ø Yaz okulu sistemi
Ø Spor okulu sistemi
Ø Sanat okulu sistemi  yer almaktadır.
 
Mosse Koleji uluslararası diploma geçerliliği olan Cambridge Üniversitesi ile işbirliği içinde olup öğrencilerinin yabancı dil eğitimlerini ortaklaşa yürütmektedir. Böylece geniş ve evrensel bakış açısına sahip nesiller yetiştirmektedir. Kurum farklı eğitim konseptlerinin yanında birçok sosyal imkana sahiptir. Sağlanan imkanlarla farkı fark edeceksiniz. Sosyal imkanları arasında şunlar yer almaktadır:
ü Bale salonu
ü Jimnastik salonu
ü Revir
ü Kantin
ü Kütüphane
ü Yemekhane
ü Hobi bahçesi
ü Müzik atölyesi
ü Keman eğitimi
ü Gitar eğitimi
ü Org eğitimi
ü Piyano eğitimi
ü Melodika eğitimi
ü Sanat atölyesi
ü Kil atölyesi
ü Ahşap atölyesi
ü Baskı teknikleri atölyesi
ü Tematik ve interaktif sınıflar
ü Kapalı yüzme havuzu
ü Fen ve bilim laboratuvarı
ü Bilişim laboratuvarı
ü Kapalı spor salonu
ü Açık spor salonu
ü Voleybol sahası
ü Basketbol sahası
ü Futbol sahası
ü Masa tenisi
ü Badminton sahası
ü Çocuk parkı
ü Kış bahçesi
ü Satranç alanı
ü Modern dans salonu
ü Takı tasarım atölyesi
WMF tarafından 10-01-2018, 06:35 tarihinde
[Resim: PlvaV7.jpg]
Chatbot yeni bir teknoloji olmamasına rağmen markalar tarafından rağbet görmeye devam ediyor. Markalar için müşterilere kişiselleştirilmiş hizmet sunmanın kapısını aralayan Chatbotlar bir çok farklı alanda kullanıyor. Yakın zamanda Chatbot’tan yararlanacağını duyuran Softbank‘ın insansı robotu Pepper ise bu teknolojiye yeni bir boyut kazandırıyor.
Pepper’ın görev alanlarını genişletmekte kullanılacak olan Chatbotlar, aynı zamanda kullanıcıların robotla daha doğal konuşmalar yapabilmesini de sağlayacak. Bu yeni entegrasyon ilk olarak müşteri hizmetleri görevlerinde kullanılacak. Böylece Pepper, bir otelde ya da alışveriş merkezinde müşterileri karşılama ve onların sorularını cevaplama konusunda kapasitesini arttırmış olacak.
Konuşma cihazının yazılım geliştiricilerin diğer kanallarda kullandıklarıyla aynı olması, robotta çalışan bir entegrasyon geliştirmeyi kolaylaştırıyor. Pepper’ın diğer sistemlerle karşılaştırıldığında kullanıcılara konuşacak fiziksel bir varlık sunduğunu da atlamayalım.
Hali hazırda  Minnesota’daki Mall of America’da ve Mandarin Oriental Hotel Group’ta hizmet veren Pepper kendini yenilemek için güzel bir yol seçiyor. Pepper’a sahip olmak isteyen kurumların 25 bin dolardan başlayan fiyatları gözden çıkardığını düşünecek olursak, Pepper’ın güncel kalması oldukça mühim diyebiliriz. Chatbot entegrasyonu için müşteri hizmetleri için yapay zeka temelli sistemler üreten Satisfi Labs ile çalışan Softbank dileriz Pepper’ı istediği noktaya taşır. Tabi bu entegrasyon sırasında daha önce Facebook’ta yaşanan durum gibi yapay zeka botları kendi dillerini geliştirmeye başlarsa işler değişebilir.
WMF tarafından 09-12-2017, 09:28 tarihinde
Eydia | Responsive Multi-Purpose HTML5 Template

Eydia
WMF tarafından 09-12-2017, 09:26 tarihinde
Blogger Nedir?
Blogger (diğer adıyla Blogspot), 1999 yılında Pyra Labs tarafından kurulan ve 2003 yılında Google tarafından satın alınan, dünyanın en ünlü içerik yönetim sistemlerinden biridir. İnsanlar Blogger kullanarak tamamen ücretsiz blog websiteler oluşturabilirler. Blogger, bünyesi altındaki kullanıcıların hiçbir ücret ödemeden diledikleri kadar hizmet almalarını sağlar. Bu sayede sıradan günlük bloglar ve profesyonel web siteleri oluşturabilirsiniz. Ayrıca Blogger kaliteli içerik üreticilerinin websiteleri sayesinde para kazanmalarını da sağlar. Bu yazımızda blogger hakkında bilinmesi gereken tüm detaylardan bahsedeceğiz. Profil oluşturup, sitemizin SEO ayarları dahil tüm ayarlarını yapacak ve para kazanmak için ilk adımı atacağız. Blogger site açmak isteyenler için eşsiz bir kaynak olacağını düşünüyorum. Ayrıca hali hazırda blogger site kurmuş olanlar için blog kurduktan sonra yapılması gerekenleri de göstermiş olacağız. İşlemlerimizi tamamladığımızda elimizde kullanıma hazır bir site olacak. Bu siteyle birlikte insanlara faydalı olmaya, uzun vadede başarılar elde etmeye ve para kazanmaya çalışacağız. 
Blogger Site Oluşturma
Blogger ile site yani blog oluşturmak için sahip olmanız gereken tek şey bir Google hesabı. Hali hazırda bir Google hesabınızın olduğunu varsayarak bu adımı geçiyorum ve direk site oluşturmayı anlatmak istiyorum. 
1. Adım: Google hesabınıza girdikten sonra Blogger.com adresine gidin. Sizi şöyle bir ekran karşılayacak. Bir Google+ profili oluşturun'u seçip devam edin. 
[Resim: blogger-giris-ekrani-profil-olusturma.jpg]
2. Adım: Şimdi, herkese açık Google+ profilinizi oluşturun başlıklı sayfada ad, soyad, doğum günü bilgilerinizi girip "Profil Oluştur" butonuna tıklayın. 
[Resim: google%252B-profil-olustur-blogger.jpg]
3. Adım: Google+ profili oluşturduktan sonra farklı bir sayfaya yönlendirileceksiniz. Tek yapmanız gereken "Blogger'a devam et" butonuna tıklamak. Daha sonra Blogger'da kullanacağınız Google+ profiliniz oluşturulmuş olacak. 
[Resim: blogger-a-devam-et-sayfasi.jpg]
4. Adım: Yeniden Blogger.com sitesini açın. "Henüz herhangi bir blogun yazarı değilsiniz, kayıt göndermeye başlamak için şimdi bir tane oluşturun!" yazısıyla karşılaşacaksınız. Altındaki "YENİ BLOG OLUŞTUR" butonuna tıklayın. 
[Resim: blogger-yeni-blog-olustur.jpg]
5. Adım: Yeni blog oluştur butona tıkladıktan sonra karşınıza "Yeni bir blog oluşturun" başlıklı sekme gelecek. 
[Resim: blogger-ile-blog-olusturma-ilk-adim.jpg]
Resimde gördüğünüz Başlık sitenizin sloganı olacak, bu slogan eşşiz ve sitenizi tam anlamıyla ifade eden bir şey olmalı. Adres ise yine içeriğinizi ifade eden anlamlı bir şey olmalı. Örnek olması açısından ben de bir adet blog kaydettim ve şöyle bir isim adres kombinasyonu oluşturdum: "Seyahat Yazıları | Gezdiğim yerler hakkında notlarımseyahatyazilari.blogspot.com Ben bu sitede yurtiçi ve yurtdışı seyahat notlarımı, çektiğim fotoğraflarımı ve diğer gezilerle alakalı tüm bildiklerimi paylaşacağım. Sizin benden daha yaratıcı olacağınıza eminim. Peki ben ne hakkında site oluşturmalıyım diye soracak olursanız o soruyu şu yazımda yanıtlamıştım: Web Sitesi Açarak Para Kazanmak | İnternette Site Nasıl Açılır? Blogger temaseçimi sizin zevkinize kalmış. Başlangıç için "Contempo"'yu seçebilirsiniz. Eğer buradaki temaları beğenmezseniz Themeforest Blogger Temalarına göz atabilirsiniz. Ben de kendi blogger temamı buradan satın aldım. Son olarak turuncu renkli Blog Oluştur! butonuna tıklayın ve siteniz kullanıma hazır. 
Blogger SEO ve Site Ayarları
SEO, Arama Motoru Optimizasyonu kelimesinin İngilizce baş harflerinden oluşan, sitemizin google arama sonuçlarında daha üst sıralarda olabilmesi için yaptığımız tüm çalışmalardır. Sizlere gösterdiğim adımları uygulayarak blogger sitenizin bütün SEO ayarlarını yapmış olacaksınız. Bunun yanında sitenizi daha etkin kullanmanıza yarayacak olan tüm panel ayarlarını da öğreneceksiniz. 6. Adım: Artık blogger sitemize gerekli ayarları yapacağız. Blogger ana sayfasındaki sol menüden Ayarlar > Temel kısmına gelin. Yine Temelbaşlığı altındaki ayarları yapalım. 
[Resim: blogger-temel-ayarlar.jpg]
Başlık'ı zaten sitemizi kurarken atmıştık, tabii değiştirmek isterseniz o da mümkün. Yanındaki Düzenleseçeneğine tıklamanız yeterli. Yalnız bunu fazla sıklıkla yapmanızı tavsiye etmem, yapacaksanız siteniz henüz yeniyken yapın. Açıklama, sitenizi ziyaretçilerinize tanıtacağınız birkaç cümlelik açıklamayı buraya girebilirsiniz. Örnek olarak ben kendi sitem için şöyle bir ziyaretçi açıklaması yazdım: "Ülkeleri geziyorum ve gezerken öğrendiğim her şeyi bu sitede sizlerle paylaşıyorum." Gizlilik kısmına dokunmadan devam edelim. Varsayılan ayarlar iyidir. 7. Adım: Yayıncılık sekmesinde yapmanız gereken bir değişiklik yok. Ama "ben siteyi açarken seçtiğim adresi beğenmedim, değiştirmek istiyorum" diyorsanız o halde Düzenle'ye tıklayın ve yeni bir adres seçin. Ama yok ben sitemi .blogspot.com uzantısıyla kullanmak istemiyorum, özel bir alan adı olsun diyorsanız sizi şöyle alalım: Bloghocam Link Koyu sarı ile gösterilen Uyarı alan adı (domain) kullanacaklar için geçerli. 
[Resim: blogger-ayarlar-yayincilik.jpg]
8. Adım: HTTPS, güvenli veri aktarımı için geliştirilmiş bir protokol. HTTPS ayarı bizim için önemli, Blogger'da kısa süre önce aktifleştirildi, güvenli site imajı çizmemize yarıyor ve sitemizin arama sonuçlarındaki sıralamasına olumlu etki ediyor. Bu nedenle HTTPS Yönlendirmesi'ni Evet olarak seçip aktif hale getirelim. 
[Resim: blogger-https-yonlendirme-ayari.jpg]
9. Adım: Burada Blog Yazarları kısmından sitenize yazar veya yönetici ekleyebilirsiniz. +Yazar Ekleseçeneğine tıkladığınızda boş bir alan çıkar. Buraya eklemek istediğiniz kişinin gmail adresini yazarsınız. Hemen o kişiye bir davet maili gider ve açıp "Daveti kabul et" butonuna tıkladığında artık sitenizde yazar olarak eklenmiştir. Eklediğiniz kişiyi sitenizde yönetici yapmak isterseniz (Dikkatli olun!) isminin yanında Yazar seçeneğine tıklayıp Yönetici olarak değiştirin. Blog Okuyucuları seçeneği ise sitenizi kimlere açmak istediğiniz seçmenize yarar. Tabii ki websitenize herkes girmelidir, bu yüzden Herkese Açık olarak kalsın, değiştirmeyin. 
[Resim: blogger-blog-izinleri.jpg]
10. Adım: Temel kısmı bitti, yine sol menüden Yayınlar, yorumlar ve paylaşım sekmesini açın. Kayıtlarbaşlığı altındaki ayarları göreceksiniz. 
[Resim: blogger-kayit-ayarlari.jpg]
"En fazla şu kadar göster" seçeneği ana sayfanızda kaç adet yazı göstermek istediğinizi belirlemenize yarar. 5 ile 10 arasında göstermeniz yerinde olacaktır. 5'ten az olursa etkisiz/ölü bir site görünümü ortaya çıkabilir, 10'dan fazla olduğu takdirde ise site hızınızı yavaşlatabilir. Kayıt Şablonu kısmına eklediğiniz her şey (kod, yazı veya resim) her yeni yazı yazdığınızda karşınıza çıkar. Kayıt Şablonu genellikle her yazıda olması istenen şeyler için kullanılır (imza gibi). Ben ise yazı yazarken dikkat etmem gereken notları görmek için kullanıyorum. Bu sayede her yazıda aynı kaliteyi yakalamaya çalışıyorum. Resimleri Lightbox ile gösterin, Evet seçili olmalıdır. Çünkü yazılarımıza eklediğimiz resimlere tıkladığımızda Lightbox ile görüntülenmesini (öne çıkarılmasını isteriz). Peki Lightbox nedir? Film sitelerindeki sinema modunu hatırladınız mı? Bastığınız anda filmin olduğu kısım dışında her yer kararır ve bu sayede filme daha iyi odaklanırdınız. Bu da aynı şey, resme tıklandığında Lightbox etkinleşiyor ve arkaplan kararıyor. Çıkmak için Esc tuşuna veya fareyle resim dışında bir alan tıklamak yeterli. 11. Adım: Blogger yorum ayarları, oldukça önemlidir. 
[Resim: blogger-yorum-ayarlari.jpg]
Yorum KonumuYerleşik seçilmelidir. Tam Sayfa ve Açılır Pencere seçenekleri kullanıcıyı yorar çünkü bu seçenekler yorum yapmaları için kullanıcıları farklı bir sayfaya yönlendirir. Gizle seçilir ise siteye kimse yorum yapamaz (En tehlikeli olanı). Sitelerde etkileşim önemlidir, bu nedenle asla kullanıcıların yorum yapmalarını engellemeyin, aksine sürekli yorum yapmaları için teşvik edin. Kimler yorum yapabilir?Herkes seçilmelidir. Çünkü ne kadar çok kişiyi yorum yapma hakkını tanırsanız siteniz için o kadar faydalıdır. Yorum Denetleme'yi, Hiçbir Zaman olarak seçmenizi öneriyorum. Çünkü kullanıcılar yorum yaptıkları anda yayınlansın ister, sorgulanmaktan/moderasyondan kimse hoşlanmaz. Her Zaman seçili olursa kullanıcılar yorum yaptıktan sonra mail adresinize yorum yapıldığına dair mail gider. Sonra panelde sol menüden Yorumlar bölümüne gelerek bu yorumu onaylayabilir veya reddedebilirsiniz. Bazen işaretlendiğinde ise belirlediğiniz günden daha eski yazılara yorum yapılırsa denetim protokolü uygulanıyor. Blogger, burada hangi seçenek seçili olursa olsun size yorum yapıldığına dair daima mail gönderir. Kelime doğrulamasını göster hayır olarak seçilmelidir. Google'ın hali hazırda spama karşı güvenlik protokolü vardı. İkincisini ekleyerek kullanıcıları yormaya gerek yok. Geri Bağlantıları GösterGizle seçilmelidir ama Göster'i seçmenin de bir zararı yoktur. Bu seçenek başka blogger siteler sizin yazılarınıza link verdiğinde işe yarar. Yorum Formu İletisi küçük ama önemli bir detay. Buraya yazacağınız şeyler yorum formunun hemen üzerinde görüntülenir. Şöyle bir şeyler karalayabilirsiniz: "Lütfen yalnızca yazıyla alakalı yorumlar yapın", yada "Yorum yazarak bize destek olabilirsiniz", daha kısa bir şey isterseniz "Fikirlerinizi belirtin..." olabilir. 12. Adım: Burada Google+ ile ilgili ayarları yapacağız. 
[Resim: blogger-google-plus-yorumlari.jpg]
Bu blog'da Google+ Yorumlarını kullanHayır seçin. Nedeni Google+ üyelik gerektirir, ama biz üye olmayanların da yorum yapabilmelerini istiyoruz. Blogger Yorum Formu bize yetiyor. Yeni paylaşılan yayınlar Google+ profilinizde otomatik paylaşılsın, ben Hayır olarak işaretledim ama siz isterseniz Evet'i seçebilirsiniz. Yeni bir yazı yayınladığınızda hemen Google+ profilinizde paylaşılır. Ben otomatik paylaşım yerine Yayınladıktan sonra paylaşma istemi'ni Evet işaretleyip kendim manuel paylaşıyorum. Genelde paylaşımlara ekleyeceğim notlar olduğundan dolayı. 13. Adım: Blogger e-posta ayarları. 
[Resim: blogger-e-posta-ayarlari.jpg]
E-posta ile yayınlama, yıllardır hiç ihtiyaç duymadım, mail ile yazı göndermeye yarıyor. Devre dışı kalmasını tavsiye ederim. Yorum Bildirimi E-postası, Blogger her yeni yorumu bize bildirir demiştik, burada da hangi maile bildirim gelmesini istiyorsak onu yazalım. Bu yayınları şu adrese gönder, yeni yazılarınızdan haberdar olmasını istediğiniz arkadaşlarınız varsa mail adreslerini araya virgül koyarak buraya yazabilirsiniz. 13. Adım: Sol menüden sekmeyi değiştirin ve Dil ve Biçimlendirme ayarlarınıgörüntüleyin. 
[Resim: blogger-dil-ayarlari.jpg]
Dil tabii ki Türkçe, ama farklı dilde yayın yapıyorsanız hangi dilse onu seçin. Harf çevirisini etkinleştir, İngilizce (Latin) harflerini seçilen dildeki harflere çevirmeye yarıyor. İngilizce > Türkçe çeviriler için kullanılamaz. 14. Adım: Biçimlendirme ayarları (blogger saat ve tarih ayarları). Resimdeki ayarlar benim kullandıklarım, saat dilimi dışındakileri kendinize göre değiştirebilirsiniz. 
[Resim: blogger-ayarlar-bicimlendirme.jpg]
Saat Dilimi, önemli. GMT +3:00 İstanbul seçilmelidir. Tarih Başlığı Biçimi, dilediğinizi seçebilirsiniz. Tarih Damgası Biçimi, dilediğinizi seçebilirsiniz. Yorum Zaman Damgası Biçimi, dilediğinizi seçebilirsiniz. 15. Adım: Sol menüden Arama Tercihleri'ne gelin... Blogger SEO ayarları demiştik, işte o ayarları buradan yapacağız. Diğer adıyla blogger meta ayarları da diyebiliriz. 
[Resim: blogger-seo-ayalari-meta-etiketler-aciklama.jpg]
Açıklama, Google'da arama yaptığınızda karşınıza çıkan sonuçları biliyorsunuz, yazı başlığı ve hemen altında da ortalama 150 kelimelik açıklama kısmı. İşte o açıklamayı buradan yazacağız, ama burada yazacağımız açıklama sadece ana sayfa linkimizin açıklaması olacak. Her yazı için ayrı açıklama girilmesi gerekir. Bu işlem SEO için oldukça önemlidir. Ben gezi sitemin ana sayfası için Açıklama kısmına şöyle bir arama açıklaması girdim: "Mutlaka görülmesi gereken yerlerle ilgili size rehberlik edecek gezi yazıları!" Soru: Yazı açıklamalarını nereye gireceğiz? Cevap: Ana sayfanız için açıklama yazarak meta açıklama özelliğini aktifleştirdiniz. Artık yeni yazı yazarken sayfanın sağ tarafında "Arama Açıklaması" bölümünü göreceksiniz. Yazı açıklamaları buraya girilecek. 16. Adım:, Hatalar ve Yönlendirmeler 
[Resim: blogger-hatalar-ve-yonlendirmeler.jpg]
Sayfa Bulunamadı Sayfası için Özel İçerik, bu özellik herhangi bir yazı içermeyen yani hata veren sayfalara uyarı eklememizi sağlıyor. Düzenle'ye tıklayın ve şöyle bir şeyler yazın: "Aradığınız sayfa bulunamadı, ana sayfaya dönerek tekrar arama yapabilirsiniz." Özel Yönlendirmeler, ile siteniz için özel adresler oluşturabilirsiniz. Kaynak kısmına yeni url adresini yalnızca uzantı şeklinde girin. Hedef kısmına ise yönlendirmek istediğiniz adresi yazın. Örnek olarak; Kaynak: /iletisim Hedef: /p/iletisim.html Bu yöntemle daha ilgi çekici url'ler oluşturmanın yanında hata veren veya eskimiş yazıları daha yeni ve güncel yazılara da yönlendirebilirsiniz. 16. Adım:, Gezginler ve Dizin Oluşturma ayarları. 
[Resim: blogger-seo-ayarlari-gezginler-ve-dizin-olusturma.jpg]
Google Search Console, arama ayarları ve siteyle ilgili bilgiler veren bir araç. Çok detaylı bir konu olduğu için başka bir yazıda anlatmak istiyorum. Kısaca site doğrulama, site haritası gönderme, indeks, arama sorunları gibi sitenizle ilgili önemli bilgileri içeriyor. Özel robots.txt, sitenizdeki hangi sayfa, hangi yazı, hangi etiket indekslensin veya indekslenmesi isterseniz bu araç sayesinde yapabilirsiniz. Arama motorları botlarına yol gösterir, önemli bir araçtır. Varsayılan şekilde kalmasında hiçbir sakınca yoktur. Ayrıca bir blogger robots.txt oluşturmaya gerek yoktur. Özel robot başlık etiketleri, tıpkı bir önceki adımda yaptığımız gibi botların hangi sayfaları takip edip etmeyeceği ayarları. Bu biraz daha detaylı olanı. Ayarlarınızı şu şekilde seçebilirsiniz. Bu ayarı etkileştirdikten sonra yeni yazı yazdığınız sayfasının sağ tarafına Özel Robot Etiketleri seçeneği eklenir. Buraya herhangi bir şey girmenize gerek yok. 
[Resim: blogger-ozel-robot-baslik-etiketleri.jpg]
17. Adım:, İçe Aktarın ve Yedekleyin. 
[Resim: blogger-ice-aktarma-ve-yedekleme.jpg]
İçerik (sayfalar, yayınlar ve yorumlar) kısmındaki İçeriği İçe Aktar butonu, daha önce yedeklemiş olduğunuz yazılarınızı (resimler ve yorumlar dahil) blogunuza yüklemenizi sağlar. İçeriği Yedekle butonu ise sitenizin yedeğini almanızı sağlar. Yedek almak istenmeyen durumlarla karşılatığınızda (spam olarak algılanmak gibi) içeriğinize tekrar ulaşmanızı sağlar. Yedekleme sırasında yazılar, resimler, yorum dahil site içeriğine ait her şey bir dökümana aktarılıp bilgisayar hafızasında saklanır. 17. Adım:, Blogu Silin. 
[Resim: blogger-blog-silme.jpg]
Sitenizi silmek isterseniz onu tamamen ortadan kaldırabilirsiniz. Sitenizi sildikten sonra 90 gün içinde tüm içeriğiyle birlikte yeniden yükleyebilirsiniz. 90 günden sonra ise geri dönüşümsüz şekilde silinir. 90 günden önce geri dönüşümsüz silmek isterseniz blogger ana sayfasındaki sol menüden silinen sitelere erişerek kalıcı olarak silebilirsiniz. 18. Adım:, Site içerik takibi. 
[Resim: blogger-site-icerik-takibi.jpg]
Blog İçerik Takibine İzin Ver, Tüm seçilmelidir, bu sayede siteniz daha kolay takip edilip dizinlere eklenir.Kayıt İçerik Takibi Yeniden Yönlendirme URL'si, buraya Feedburner url'nizi ekleyebilirsiniz. Feedburner hakkında detaylı bilgi için: Kayıt İçerik Takibi Altbilgisi, buraya eklediğiniz her şey RSS yayınlarının altına eklenir. Başlık Bağlantılarını ve Ek Bağlantıları Etkinleştir, Hayır seçilmelidir. Evet olarak değiştirildiğinde yazıları başka bağlantılara yönlendirmeye yarıyor. Gereği yok. 19. Adım:, OpenID.[Resim: blogger-open-id.jpg] OpenID URL'niz için bir şey yapmanız gerek yok. Yorum yazarken kolaylık sağlıyor, sadece OpenID kullananlara. Ama biz zaten blogger ve anonim yorumlara açık bir sistem kullandığımız için gereği yok. 20. Adım:, Yetişkinlere Özel (18+) İçerik.[Resim: blogger-yetiskin-icerik.jpg] Sitenizde 18 yaşında küçük ziyaretçilerin görüntülemesini istemediğiniz şeyler varsa Evet'i seçebilirsiniz. Evet seçili olduğunda ziyaretçi sitenize girerken uyarıyla karşılaşır ve içerik hakkında bilgilendirilir, eğer onay veriyorsa siteye giriş yapar. Vermezse sitenizden çıkıp Google'a yönlendirilir. 21. Adım:, Google Analytics.[Resim: blogger-google-analytics.jpg] Google Analytics, sitemize kaç kişi girdi, hangi sayfalar baktı, ne kadar kaldı, hangi kelimeyi arayarak ulaştı gibi önemli ziyaretçi bilgileri verir. Analytics Web Mülkü Kimliği kutucuğuna Analytics'in verdiği UA ile başlayan anahtarı girmelisiniz. Bu sayede Analytics sitenizle ilgili bilgilere ulaşabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgi için: BH 22. Adım: Sol menüden sekmeyi değiştirin ve Kullanıcı Ayarları'nı açın. Genel ayarları göreceksiniz. [Resim: blogger-genel-kullanici-ayarlari.jpg]Kullanıcı Profili, Google+ seçilmelidir. Blogger Taslak'ı kullan, Evet. Evet'i seçiyoruz çünkü blogger taslak yeniliklerin ilk denendiği yerdir. Biz de yeniliklerden haberdar olmak durumundayız. Son adımı da tamamladıysanız blogger ayarları tamamdır. Blogger ayarları namına her şeyi öğrenmiş oldunuz demektir. Ayrıca Blogger SEO ayarları nasıl yapılır bunu da az çok kavradığınızı düşünüyorum. Tabii SEO öğrenmekiçin düzinelerce belge okumak gerekir ama en azından ilk adımı attınız, başlamak bitirmenini yarısıdır, öyle değil mi? Blogger ile para kazanma yazımda görüşmek üzere, iyi çalışmalar.

Kaynak : Link
WMF tarafından 09-12-2017, 09:22 tarihinde
E-ticaret sektörüne giriş yapmak istiyorsanız unutmamanız gereken sitenizin titiz bir çalışmayı sürekli olarak alması gerektiğidir. Doğru e-ticaret yazılımı seçerek geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Bu yazılımlar arasında ücretsiz ve en işlevsel olanı Opencart’ı sizlere tanıtıyoruz.

Ücretsiz, açık kaynak kodlu e-ticaret yazılımı Opencart, e-ticaret siteleri tarafından en fazla kullanılan yazılımlardan birisidir. Açık kaynak kodlu olmasından dolayı sürekli geliştirilmeye imkan tanıması avantajları arasında bulunmaktadır.

E-ticaret sitesi açarak bu işten gelir elde etmek istiyorsanız öncelikle bir domain almanız gereklidir. Daha sonra bu domaini barındıracağınız bir hosting almanız gerekir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra hosting üzerine kuracağınız e-ticaret yazılımı ile ürünlerinizi pratik bir şekilde listeleyebilir ve raporlarını alabilirsiniz.

Müşterilere ulaşacağınız e-ticaret yazılımı sitenizin geleceği ve bu işten gelir elde etmeniz için önemli olduğundan dolayı Opencart bu konuda sizlere kaliteli çözümler sunmaktadır. Piyasadaki e-ticaret yazılımlarının ücretli olması ve bu işe yeni başlayan biri için maddi olarak zorlayacağı olacağından dolayı Opencart kullanarak bu ihtiyaçlarınızı giderebilirsiniz.
Opencart kullanarak, sitenizin tüm gerekli SEO ayarlarını yapabilir, kargo takibini gerçekleştirebilir, ürün giriş çıkışlarınızı kontrol edebilir ve sitenizin ihtiyacı olacak tüm işlemleri tek bir e-ticaret yazılımı üzerinden yapabilirsiniz.
WMF tarafından 09-12-2017, 09:21 tarihinde
WordPress, dünyada en çok kullanılan blog sistemlerinden biridir, açık kaynaklı ve ücretsiz olarak dağıtılmaktadır. WordPress kullanarak kısa süre içinde kendi sunucunuza kurulum yapabilir, sitenizi yayınlayabilir ve sitenize içerik eklemeye yani bloglamaya başlayabilirsiniz.

WordPress açık kaynaklı bir yazılım olduğu için dünyanın her yerinden isteyen herkesin katkıda bulunmasına açıktır; “created by and for the community” denir, yani topluluk tarafından ve yine topluluk için geliştirilmekte ve desteklenmektedir. Bu şekilde her geçen gün daha da kullanışlı ve sağlam bir sistem haline gelmektedir.

WordPress’i tanımak, kurmak ve kullanmak istiyorsanız resmi sitesi WordPress.org‘u ve şu an bulunduğunuz WordPress Türkiye‘yi biraz araştırın; İngilizce belgeler için Codex‘e, Türkçe belgeler için WordPress Belgeleri sayfalarımıza ve hazırladığımız WordPress Rehberi’ne bakın. Belgelerde veya diğer kaynakları kullanarak çözemediğiniz sorunlar varsa veya söylemek istediğiniz başka bir şey varsa forumlarda paylaşmaktan çekinmeyin!

WordPress Türkiye

WordPress Türkiye, WordPress kullanımıyla ilgili Türkçe döküman ve kaynak sıkıntısını gidermek için 19 Mayıs 2005 tarihinde birkaç arkadaş tarafından kuruldu. İlk dönemlerde WordPress haberleri ve forumüzerinden kullanıcı sorunlarına yardımcı olmayı hedefledik. Ancak daha sonraki dönemlerde artan kullanıcı sayısı nedeniyle belgeler adlı wiki bölümünü açarak ile kullanıcılara Türkçe döküman sağlamaya çalıştık.



WordPress’in 1.5.x sürümlerinden sonra çıkarttığı 2.0.x sürümlerine kadar forum ağırlıklı olarak çalıştık. Topluluk olarak 2.0.1 sürümüne kadar kullanıcılarımızın hazırlamış olduğu Türkçe dil dosyalarını kullanıp, destekledik. Mayıs 2006’da 2.0.2 sürümü ile ilk Türkçe WordPress paketini kullanıcılara sunduk ve bu tarihten sonraki tüm sürümler için Türkçe paketi hazırlayıp güncelledik.

Hâlâ forum ve belgelerin yanında, güncel sürümlerin Türkçe paketlerinin hazırlanması, eklentilerin ve temaların Türkçeleştirilmesi, WordPress Codex‘inde bulunan belgelerin Türkçeleştirilmesi konusunda WordPress Türkiye kullanıcılarına yardımcı olmaya çalışıyoruz. Ayrıca hazırlamış olduğumuz ve sürekli güncellenen WordPress rehberi ile de özellikle yeni başlayanlar için başucu kılavuzu oluşturmayı hedefliyoruz.


Türkçeleştirme, belgelendirme, tanıtım, destek ve forumlardaki yardımlarından dolayı adını sayamadığımız herkese çok teşekkür ederiz.
WMF tarafından 09-12-2017, 09:19 tarihinde
SEO Nedir?
SEO” (Search Engine Optimization), kısaltmasıdır. Arama motorları SEO işlemleri ile web sitelerini daha kolay bir şekilde taraması için yapılan teknik kriter düzenlemelerdir. (Search Engine Optimization) Türkçe de Arama motoru optimizasyonu demektir.
SEO,arama motorlarına yönelik yapılan iyileştirme ve optimizasyon çalışmalarıdır. Site içi ve site dışı SEO olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Arama motorlarında yükselmek adına yapılan işlemlerin tamamını kapsamaktadır.


SEO, Arama Motorlarında sitelerin veya sayfaların üst sıralara çıkarılmasına yönelik yapılan çalışmaları kapsar.





SEO’nun temel amacı, açılımı itibariyle “Arama Motoru Optimizasyonu” yani Arama Motorlarında üst sıralarda listelenmektir. Bu amaç da, sitelerde yer alan bilgi, hizmet veya satışların daha fazla ilgili kitleye ulaştırılmasını sağlamaktır.

SEO; sitelerin doğal yollarla ulaşamayacakları web popülerliğine, doğal görünen yöntemler kullanarak ulaşma sanatıdır. Bu web popülerliği, beraberinde Google sıralama artışını da getirmektedir.


SEO Nasıl Yapılır ? – Popülarite

SEO bir nevi doğal bir popülarite sağlama sanatıdır. Bu popülariteyi en doğal yollarla sağlayan uzmanlar ise en iyi SEO Uzmanları sayılırlar.

Popülarite kelimesini web dünyası için meşhur olmak kelimesiyle ifade edebiliriz. Google da üst sıralarda listelenmek en iyi reklam türüdür. Ancak üst sıralarda listelenmek aslında reklam yapmakla mümkün olmaktadır. Kısaca sitenizi popüler hale getirmek için yaptığınız tüm tanıtım ve reklamların sonucu olarak siteniz üst sıralara yükselmektedir.

Google, bir sitenin popüler olmaya başladığını, ziyaretçi sayısının düzenli artışından ve site hakkında yapılan link ve bilgilendirme paylaşımlarından anlamaktadır. Bu paylaşımların kanalları ve sayısı arttıkça popülarite daha doğal ve sağlam bir yapıya kavuşmaktadır.

Bir sitenin popülaritesi, açıldığı andan itibaren dikkate alınarak gelişimi değerlendirilir ve arama motoru sonuçlarına doğrudan yansıtılır.

SEO Nasıl Yapılır ? – Doğallık

Doğallık, SEO çalışmalarındaki anahtar kelimedir. Google’ın yükseltme mantığı doğal bir popülarite esasına dayanmaktadır. Bu doğal popülarite anlayışı içerisinde yapay durumlar fark edilir ve dikkate alınmazlar. Bu yapay çalışmaların sayıca fazla olması dikkate alınmamasının yanı sıra olumsuz olarak dikkate alınır ve sıralamaya bu olumsuz etki yansıtılır.

Doğal popülarite anlayışı içerisinde, yapılan paylaşım ve tüm SEO Çalışmaları, site sahibinin bilgisi dışında yapılan çalışmalar olarak görülmelidir. Bu sayede kullanıcıların siteyi faydalı bularak çeşitli paylaşımlarda bulunduğu izlenimi doğmaktadır.

Sitedeki bir makalenin forumlar, bloglar ve sosyal medya gibi SEO’ya katkı sağlayan ortamlarda paylaşılması, kullanıcı eliyle yapılıyormuş izlenimi taşımalı ve sitelerin kullanıcıya gerçekten hizmet eden faydalı siteler olduğu olgusu oluşturulmalıdır.

Doğallık algısının temelini oluşturan en önemli özellik çeşitliliktir. Tek elden yürütülen çalışmaların doğal görünmemesinin sebebi budur. Bu sebeple yapılan çalışmaların yapısı, zamanı, uygulama biçimi ve sayısı gibi kriterlerin çeşitlilik arz etmesi sitenin doğal ve kalıcı yükselmesini sağlamaktadır.
WMF tarafından 08-12-2017, 16:42 tarihinde
Üç Türk kardeş tarafından Almanya’da kurulan ünlü oyun firması Crytek, bitcoin sayesinde oldukça popüler bir hala gelen kripto para dünyasına adıma atıyor. Oyunculara yönelik olarak tasarlanan bir coinile kripto para ekosistemine dahil olmak isteyen Crytek, yeni bir kripto para olan Crycash ile iş birliğine gittiğini duyurdu.
Tamamen oyunculara özel ve oyun odaklı geliştirilen bağımsız kripto para birimi olan Crycash, 12 Aralık 2017 ile 15 Ocak 2018 tarihleri arasında coin satışı yapmaya başlayarak piyasadaki yerini almayı planlıyor. Crycash projesinin ilk iş ortağı konumunda olan Crytek, ürünlerine Crycash ödeme seçeneği ekleyecek.
[img=713x0]https://23daps42d4g822ubuj3etiws15ld-wpe...rycoin.jpg[/img]
Crycash ödeme seçeneğinin ilk olarak CRYENGINE ve ücretsiz FPS Oyunu Warface Türkiye’den başlayacağını da ekleyelim. Konuyla ilgili bir açıklama yapan Crycash CEO’su Wachtang Budagaschwili, mottolarının oyuncuların ve oyun geliştiricilerinin bu tutkularından daha fazla kazanmalarını sağlayacak ürünler yaratmak olduğunu paylaştı.
4 ana öğeden oluşuyor
Crycash’in Plink isimli bir iletişim ve cüzdan aplikasyonu, bir reklam platformu, oyun turnuvaları ve diğer etkinlikler için bir e-Spor platformu ve sanal bir varlık pazarı olmak üzere 4 ana öğeden oluşacağını da ekleyelim. Her zaman sınırları zorlayan oyunları ve yenilikçi teknolojileri pazara sunan bir şirket olduklarını dile getiren Faruk Yerli, Crycash konseptinde çok fazla potansiyel gördüklerini ve onların özellikle oyuncular için pratik ürünler ve araçlar yaratma konusundaki yaklaşımlarından çok etkilendiklerini belirtti.





Crycash (CRC), ilk Coin satışını 12 Aralık 2017 tarihinde saat 19:00’da başlatacak ve bu satış 15 Ocak 2018 saat 18:59’a kadar sürecek. Erken alım yapanların ilk 120 saat içindeki alımlarından yüzde 15 bonus kazanacaklarını da ekleyelim. İlk olarak 1 CRC’nin fiyatı 0.001 ETH olacak. 200 ETH’nin üstünde alım yapanlar için ise yüzde 20’lik “Büyük Balık” bonusu uygulanacak. Son olarak ETH dışında BTC, BCH, LTC ve DASH gibi coinlerin de zamanla kabul edileceklerini belirtelim.

Kaynak : Link
WMF tarafından 08-12-2017, 16:36 tarihinde
Microsoft, IOTA ve Fujitsu’nun da aralarında bulunduğu şirketlerden nesnelerin interneti için kripto para odaklı pazaryeri

4 milyar dolara yaklaşan piyasa değeri ile en büyük 8. kripto para konumunda bulunan IOTA, geleceği için oldukça önemli bir işbirliğine imza attı. IOTA, Microsoft, Fujitsu ve 20 farklı şirketin daha dahil olduğu bu anlaşma ile nesnelerin interneti alanında ilk defa herkese açık, erişilebilir bir veri pazarı kurulacak.

IOTA’nın dağınık defter teknolojisi sayesinde veri sağlayıcıları hem veri güvenliği konusunda endişelenmek zorunda kalmayacak hem de bundan para kazanabilecekler.

Bu haberin yayılması ile beraber yaklaşık yüzde 35 değer kazanan IOTA’nın bu projede kullanılıyor olmasının ana nedeni, diğer kripto paraların kullandığı standart blockchain teknolojisinden farklı olarak Tangle (karıştırma) adını verdiği bir yöntem kullanıyor olması.
IOTA kurucuları Dominik Schiener ve David Sønstebø, Tangle sayesinde geleneksel blockchain teknolojisinden, ücretsiz olması ve ölçeklendirme probleminin olmaması (çünkü temel olarak her işlem yapan aynı zamanda madenci oluyor) yönleriyle farklılaştıklarını belirtiyor. Bu da onları ayrıcalıklı kılıyor. Tangle sisteminin nasıl çalıştığını anlamak için bu siteyi inceleyebilirsiniz.

David Sønstebø, oldukça heyecanlı olduklarını ve bu projenin bir katalizör görevi görerek yapay zeka araştırmalarına farklı bir yaklaşım getireceğini ve veriyi demokratikleştireceğini belirtiyor.

Microsoft’un blockchain uzmanı Omkar Naik, “bu yeni nesil teknoloji sayesinde daha akıllı ve bağlı bir dünya olma yolunda çok daha hızlı yol alabileceğiz. Blockchain teknolojisinin ötesine geçerek gerçek dünyadaki problemler için çözümler üretebilecek, uygulamalar geliştirecek ve müşterilerimiz için pilot çalışmalar yapabileceğiz” diyor.

Pazaryerinin demosu 2018 yılının Ocak ayına kadar hazır olması planlanıyor. Bu sırada IOTA ekibi, şirketlerin ve bireylerin bu pazardan nasıl faydalanabileceklerini anlatacakları bir dizi blog yazısı yayınlama sözü verdi.

Bu projenin sadece şirketler bazında önemli olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz çünkü IoT cihazı olan her bir internet kullanıcısı (evet siz) IOTA pazar ile cihazlarını bağlayarak verilerini koruma altına alarak diğer paydaşlarla paylaşabilecek ve bundan gelir elde edebilecek. İlk aşamada her verinin eşit olarak ücretlendirileceği belirtilse de ilerleyen dönemlerde bir teklif modelinin getirilebileceği belirtiliyor.
Evet, kripto paralar, arkalarındaki teknolojiler sayesinde dünyayı değiştirme yolunda önemli adımlar atmaya devam ediyor.
WMF tarafından 08-12-2017, 14:23 tarihinde
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'na en yakın isimlerden Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi, İçişleri Bakanlığı'nın kararı ile görevden alındı.
İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada"Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi, hakkında Mülkiye Müffettişlerince düzenlenen raporlar ve adli mercilerce yürütülen soruşturma ve kovuşturmalar sebebiyle Anayasanın 127'nci maddesinin verdiği yetki doğrultusunda İçişleri Bakanlığı'nca 06.12. 2017 tarihinde görevden uzaklaştırılmasına karar verilmiştir" denildi.
Bakanlıkça yapılan araştırma sonucunda Battal İlgezdi'nin görevini kötüye kullandığı, ihaleye fesat karıştırdığı ve oldukça büyük bir vurguna karıştığı ifade ediliyor.

Kaynak : Link
Hoşgeldin Misafir
Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız.
Forumlarda Ara
Forum İstatistikleri
Üye Sayısı: 76
En Son Üyemiz: Brianger
Konu Sayısı: 15
Mesaj Sayısı: 15
Çevrimiçi Kullanıcılar
Şu anda 6 çevrimiçi kullanıcı var.
 0 üye | 6 Misafir